2011-02-27

Berlin, dag två

Tisdagen, det var en fin dag. Vi åkte till Kreuzberg igen. Shoppade loss i timmar i ett alldeles lagom stort Humana Second Hand, med rea dessutom. Jag köpte denna fina jacka och pippilångstrump-halsduk. Eller är det bara jag som genast tänker på pippi när jag ser den?

Fin syster man kan ha då!

Lite självutlösarbilder senare gick vi vidare till den turkiska marknad vi spanat in i guide-boken. Där var det turksaker och turkar och sjukt kallt. Så vi köpte med oss lite mat och satte oss på flodens solsida och åt och det var nästan varmt.

Efter lite vila, choklad och te på hotellet begav vi oss iväg för dansföreställning. "Symphony of sorrowful songs". Kan inte säga annat än helt fantastisk föreställning ! Hela känslan i den var så fin bara. Och jag hade mina nyfyndade svalörhängen på mig.

 

Sen blev det mer te, och tillsist sömn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar