2012-08-19

I dig får jag vila när jag kommit till mitt slut

Hej mina kära. Nu är jag hemma igen efter familjesemester och Frizon. Ligger i soffan på rummet med vidöppna fönster för att vädra ur värmen efter en het dag. Vi kom hem för några timmar sedan. Jag har duschat, peelat, rakat, smort in mig och allt det där och känner mig fräschare än på länge. Och så har jag packat upp och ätit pannkakor med några av blåbären vi plockat. Underbart gott!

Visar bilderna från resan lite uppdelat tänkte jag. Först åkte vi ju till min moster och morbror utanför Norrköping och var där i fyra dagar. Det blev mycket vila, kaffe, sällskapsspel, promenader, loppisfynd och mys med släktingar jag inte sett på länge. Jag fotade inte så värst mycket, mest en dag när vi var ute i skogen och hittade mängder av kantareller.


-----------------

Det känns som om hösten börjar imorgon. Eller i alla fall höstterminen. Jag har fått jobb på dagis i Eslöv två dagar i veckan och börjar imorgon. Spännande! Jag har varit så dålig på att söka jobb men då ringer fina Rebecka från min församling under Frizon och undrar om jag vill jobba på hennes förskola. Snacka om eftertraktat på arbetsmarknaden! Haha. 

Det där med att hösten börjar känns faktiskt bara fint. Jag har flängt runt så mycket i sommar och aldrig riktigt landat. Sommaren 2012 kommer jag minnas som helgresor till Götabro-vänner, Erikshjälpen, Annie-kom-hem, bubblande lycka och tusen tankar. Det tar tid för mig att smälta det här året, Götabro, Inidienresan och allt. Särskilt eftersom jag är en sådan som behöver reflektera och tänka mycket. Men kanske är det så det ska vara, sommaren kommer som en flyktig vind men sen får man landa i en stabil höst? Känns i vilket fall som helst skönt. 

Men nu ska det bli allra skönast att sova. 

2 kommentarer:

  1. Hoppas att du hade trevligt på Frizon! :)
    Va kul att du har fått jobb!
    Jag har också fått det!
    Jag jobbar på ett Café/Second Hand som heter Solrosen! Härliga bilder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen trevligt! :D Låter ju som ett underbart jobb!! Grattis.

      Radera